اوکراین به بزرگترین پالایشگاه نفت روسیه در دریای سیاه حمله پهپادی کرد وزیر ارشاد درباره استخدام برادرزاده‌اش در وزارت بهداشت توضیح داد دادگاه عالی هند، قانون ایالتی تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان را رد کرد عملیات زمینی جدید ارتش رژیم صهیونیستی در شرق خان‌یونس آغاز شد گفت و گوی تلفنی نخست وزیر ژاپن با پزشکیان کمیسیون امنیت ملی مجلس با برخی گزینه های وزارت امور خارجه مخالفت خواهد کرد ظریف: آماده گفتگو مطابق با برجام هستیم تاکید نیروی پدافند هوایی بر لزوم بهره گیری بیشتر از دانش‌های بومی گفت و گوی تلفنی رئیس جمهور منتخب با رئیس جمهور قزاقستان افزایش آمار شهدای غزه به ۳۹ هزار نفر بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش امداد و نجات دریایی ۲۰۲۴ در دریای خزر تکذیب دستور اژه‌ای درباره توقف آزادسازی قیمت بلیت هواپیما مراسم تحلیف رئیس جمهور با حضور قطعی ۵ رئیس‌جمهور و ۱۰ رئیس مجلس از سراسر جهان برگزار می‌شود افزایش خیره کننده کمک‌ به دموکرات‌ها بعد از اعلام انصراف بایدن رزمایش امداد و نجات و امنیت دریایی ۲۰۲۴ به پایان رسید زاکانی به تهدید استعفای دسته‌جمعی برخی از اعضای شورای شهر تهران پاسخ داد نماینده ولی‌فقیه در سپاه: هیچ زمانی جبهه استکبار مثل امروز، احساس ضعف و شکست نداشته است صدور کیفرخواست برای علی‌اکبر رائفی‌پور (یکم مرداد ۱۴۰۳) نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی: بیانات رهبری مسیر مجلس را برای رأی به وزرا روشن کرد سی‌ان‌ان می‌گوید که مشکلات مرتبط با سلامتی دلیل انصراف بایدن نبوده است
سرخط خبرها

تماس تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه انگلیس درباره فلسطین | باید نسل کشی رژیم اسراییل در غزه فورا متوقف شود

  • کد خبر: ۱۹۲۳۶۶
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۹
تماس تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه انگلیس درباره فلسطین | باید نسل کشی رژیم اسراییل در غزه فورا متوقف شود
در گفت‌وگوی تلفنی جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص تحولات غزه و برخی موضوعات دوجانبه بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه انگلیس، گفت: توصیه می‌کنم دولت انگلیس تحولات منطقه را با رویکردی واقع بینانه بنگرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در هر گونه رویکردی باید دانست که ریشه بحران فلسطین به اشغالگری رژیم اسراییل باز می‌گردد.

امیرعبداللهیان افزود: از منظر حقوق بین الملل، مردمان کشور تحت اشغال از حق دفاع مشروع برخوردارند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: همچنین در چارچوب اصول حقوق بین الملل، در هر جنگی می بایست به اصل تناسب نیز توجه شود. در این راستا قتل عام بیش از ۹۰۰۰ فلسطینی غیرنظامی، در یک عمل انتقام جویی و نسل کشی آشکارا اعلام شده توسط رژیم صهیونیستی، با هیچ معیاری قابل قبول نیست.

وی در پاسخ به اظهارات حمایتی وزیر خارجه انگلیس از رژیم اسرائیل، ضمن توصیه به اینکه انگلیس باید تحولات منطقه را با رویکردی واقع بینانه بنگرد، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره مبارزه با پدیده اشغالگری را بر مبنای اصول شناخته شده و قوانین بین المللی، یک حق می داند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور تاکید کرد: باید نسل کشی رژیم اسراییل در غزه فورا متوقف شود و کمک های انسان دوستانه بصورت گسترده وارد غزه شود.

امیرعبداللهیان، حمایت گسترده دولت امریکا از تل آویو را، عامل افزایش شدت جنگ در این منطقه دانست و در پاسخ تصریح کرد: نیروهای مقاومت در منطقه از ایران دستور نمی گیرند بلکه آنها بر اساس ملاحظات و شرایط و نیز در راستای امنیت ملی کشورشان و امنیت منطقه تصمیم گیری می کنند.

در ادامه، وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر احترام متقابل، بر اهمیت تمرکز بر دیپلماسی و گفت‌وگو بعنوان گزینه ای مناسب در مسیر همکاری‌های تهران و لندن و دوری از طرح اتهامات بی اساس تاکید کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن اشاره به مواضع کشورش در خصوص تحولات فلسطین و تصریح بر دیرینگی روابط میان انگلیس و ایران، خواستار تلاش جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در منطقه شد.

وزیر خارجه انگلیس روند همکاری های دو کشور را در چارچوب کنوانسیون‌های دیپلماتیک حائز اهمیت خواند.

در این گفت‌وگو آخرین وضعیت روابط دوجانبه نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->